Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen en jongeren met zwakke executieve functies ondervinden vaak problemen bij het plannen en organiseren van hun huiswerk. Om die reden werd er een planningshulpmiddel ontwikkeld voor deze doelgroep.Deze bachelorproef werd opgebouwd vanuit het service design. Om zo samen met de belanghebbenden dit product te ontwikkelen.Na een literatuurstudie en een enquête van alle betrokken partijen ?leerlingen, ouders, leerkrachten en therapeuten- in het lager en middelbaar onderwijs, werd een eerste prototype ontworpen en getest in de lagere school. Aan de hand van de verkregen resultaten werd dit prototype bijgewerkt en opnieuw getest, deze keer in een middelbare school. Uit de feedback van de leerkracht kan afgeleid worden dat dit hulpmiddel motiverend werkt, het kind betere resultaten haalt en meer in orde is met zijn taken.Na het gehele proces doorlopen te hebben kan geconcludeerd worden dat de Plan-DET? kalender een meerwaarde kan zijn voor de eindgebruikers en hun omgeving.
Executieve functies --- Huiswerk --- Planning --- Organiseren --- Ergotherapie
Choose an application
Dit derde deel van de succesvolle serie Teken je gesprek gaat over de werkhouding van leerlingen, vanaf ongeveer 9 jaar.Met de specifieke sjablonen voor het thema werkhouding beschik je over een doeltreffend hulpmiddel om de leerling inzicht te geven in wat er wel goed gaat en wat niet. Er ontstaat overzicht en vervolgens bewustwording bij de leerling. De sjablonen helpen de leerling te reflecteren op zijn of haar situatie en doelen. Er groeit van binnenuit een wens om dingen anders te doen en aan te pakken. De leerling voelt zich eigenaar van dit proces en gaat zelf, of samen met de begeleider, acties bedenken en uitvoeren.De verschillende sjablonen bieden een structuur waarmee je met de leerling onder andere zijn concentratie, motivatie en leerhouding kunt onderzoeken. Ook de invloed van gamen en mobielgebruik op het schoolwerk kan door de leerling zelf onderzocht worden.In Teken je gesprek over werkhouding komt uitgebreid aan bod hoe je een leerling in dit proces precies kunt helpen om eerst tot inzicht en vervolgens tot een succesvolle uitvoering van zijn zelfbedachte acties en plannen te komen. De begeleiding komt het best tot zijn recht in een een-op-eensituatie; je kunt dan goed aansluiten bij de behoefte van de leerling.Alle sjablonen zijn echter ook in een groep te gebruiken. Zo staat in deze uitgave beschreven hoe je een groep leerlingen kunt stimuleren en begeleiden om ieder zijn eigen werkhouding te onderzoeken en tot acties te komen.Net als de vorige uitgaven van Teken je gesprek is ook dit boek weer een handige tool, waarmee je de leerling 'op maat' kunt helpen, motiveren en stimuleren.Geschikt voor primair onderwijs (vanaf ongeveer 9 jaar), voortgezet onderwijs en mbo.(Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/teken-je-gesprek-over-werkhouding-pica)
Studiebegeleiding --- communicatie --- oplossingsgericht handelen --- studiebegeleiidng --- Didactic strategies --- studiebegeleiding --- Mindmapping --- Leerlingbegeleiding --- Huiswerk --- Huiswerkbegeleiding --- Studiemethoden --- Mindmap --- Studiemethode --- leraarschap
Choose an application
Hoe kunt u onderzoek op een toegankelijke wijze integreren in het onderwijs? En hoe stimuleert u het onderzoekend vermogen van studenten? Onderzoekend vermogen ontwikkelen bij studenten helpt u bij deze vragen.Hierbij staan de beroepsproducten centraal die de toekomstige professionals leveren in hun beroep. Of het nu gaat om een behandelplan, interieurontwerp, software, veiligheidsadvies, marketinganalyse of een bewegingssensor, het zijn allemaal voorbeelden van beroepsproducten met een eigen dynamiek voor onderzoekend vermogen.In dit boek komt aan de orde hoe je onderzoekend vermogen als onderzoeker of docent op passende wijze kunt uitwerken voor onderwijs aan en begeleiding van studenten. Ook biedt het boek handvatten voor het beoordelen van de verschillende beroepsproducten en het onderzoekend vermogen van de student zelf.(bron: https://www.boomhogeronderwijs.nl/professionele-ontwikkeling/100-7593_Onderzoekend-vermogen-ontwikkelen-bij-studenten)
Methods in social research (general) --- onderzoeksmethoden --- Onderzoeksvaardigheden --- Hoger onderwijs --- Studiebegeleiding --- PXL-Central Office 2020 --- hoger onderwijs --- hoger beroepsonderwijs --- onderzoeksvaardigheden --- HBO --- sociaal onderzoek --- Methodiek --- 371 --- 301.08 --- Science --- HO (hoger onderwijs) --- onderwijsonderzoek --- 450.8 --- informatievaardigheden --- wetenschappelijk onderzoek --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Onderzoeksvaardigheden ; niet-universitair hoger onderwijs --- Onderzoeksvaardigheid
Choose an application
Hoe kunt u onderzoek op een toegankelijke wijze integreren in het onderwijs? En hoe stimuleert u het onderzoekend vermogen van studenten? Onderzoekend vermogen ontwikkelen bij studenten helpt u bij deze vragen.Hierbij staan de beroepsproducten centraal die de toekomstige professionals leveren in hun beroep. Of het nu gaat om een behandelplan, interieurontwerp, software, veiligheidsadvies, marketinganalyse of een bewegingssensor, het zijn allemaal voorbeelden van beroepsproducten met een eigen dynamiek voor onderzoekend vermogen.In dit boek komt aan de orde hoe je onderzoekend vermogen als onderzoeker of docent op passende wijze kunt uitwerken voor onderwijs aan en begeleiding van studenten. Ook biedt het boek handvatten voor het beoordelen van de verschillende beroepsproducten en het onderzoekend vermogen van de student zelf.(bron: https://www.boomhogeronderwijs.nl/professionele-ontwikkeling/100-7593_Onderzoekend-vermogen-ontwikkelen-bij-studenten)
Methods in social research (general) --- onderzoeksmethoden --- Science --- HO (hoger onderwijs) --- onderwijsonderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Hoger onderwijs --- Studiebegeleiding --- Onderzoeksvaardigheden ; niet-universitair hoger onderwijs --- Bibliotheken --- 003 --- HBO --- sociaal onderzoek --- onderzoeksvaardigheden --- Methodiek --- 371 --- 450.8 --- informatievaardigheden --- wetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|